post

1911 – Număr unic de telefon pentru incidentele informatice

Mândrie mare pe Facebook la Alexandru Petrescu 1; guvernul a anunțat lansarea unui număr unic unde atât persoanele fizice, cât şi cele juridice şi IMM-urile pot raporta incidentele de securitate cibernetică. Cetăţenii şi instituţiile publice vor putea apela la 1911 pentru asistenţă.

Acest call center va fi organizat sub umbrela CERT-RO (Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică). Ce nu îmi este clar este de ce anume exact va fi responsabil acest call center pentru incidentele informatice. Dacă sun la ei și spun că am un ransomware cum mă pot ajuta? Dar dacă observ că am primit phishing emails targetat pe o anume bancă? Ce înseamnă asistență primară? Vor oferi suport tehnic prin telefon? Mă vor susține moral cu căutari pe Google? Mă vor îndruma să fac o înștiințare către poliție?

Prea multe întrebări fără răspuns.

De urmărit îndeaproape… va fi disponibil serviciul începând cu data de 2 mai. Le voi da un telefon să vedem despre ce este vorba.

Notes:

  1. Alexandru Petrescu – fost ministru al Economiei și ulterior ministru pentru IMM-uri în Guvernul Grindeanu, actual ministru al Comunicațiilor, în urma remanierii lui Bogdan Cojocaru| Pagina ministerului | Website | Facebook
Cine scrie?

Andrei Bădescu | Owner @ breakfix.ro
Social Media: LinkedIn | Twitter | Facebook | Instagram

Politică de comentarii: Gândește înainte să "vorbești". Șterg orice comentariu fără bun simț și în special care strică chi-ul altora.

Spune-ți părerea:

*