Plata în avion cu un card de debit Raiffeisen nu merge

Andrei Bădescu

Updated on:

TECH
3 minutes
raiffeisen-bank

UPDATE 30.07.2019

In ceea ce priveste noile aspecte semnalate referitoare la tranzactionarea cu cardul de debit reiteram faptul ca optiunea de a face plata offline nu este valabila.

Va multumim pentru intelegere.

Singura opțiune pentru plata la POS-uri offline cu un card Raiffeisen este printr-un card de credit; cardurile de debit nu pot fi folosite in acest sens.


Săptămâna aceasta am fost nevoit să plec câteva zile din țară cu munca. Având zborurile la ore care de obicei mâncam ceva, în zborul de întoarcere mi s-a făcut foame și am rugat stewardesa să îmi dea niste sausage sticks și un Snickers. Compania cu care zburam era Wizzair și știam că nu voi putea plăti cu Revolut, și chiar dacă nu aș fi știut, a fost anunțat faptul că plățile prin cardurile Revolut nu sunt acceptate pe avion.

Fiind constrâns să folosesc cardul de la Raiffeisen, nu am avut nici o emoție că nu aș putea plăti, doar că, surprize, surprize, plata a fost refuzată. Fiind un POS offline, aparatul nu afișa nici un cod de eroare. Norocul a făcut că aveam niște bani cash la mine și am putut plăti comanda.

Pe moment, nu m-am gândit prea mult la acest lucru, am zis că poate na, nu s-au aliniat planete. O dată ajuns acasă, mi-am adus aminte de incident și am sunat la Raiffeisen pentru a afla mai multe detalii. Îmi răspunde o domnișoară, îi spun faptul că fiind pe avion, am dorit să cumpăr ceva și că plata nu a fost acceptată; aceasta îmi spune că nu a fost raportată nici o problemă în ziua cu pricina și că cel mai probabil a fost un ghionion de neșansă.

A doua zi, am iesit cu 2 prieteni în oraș să mâncăm ceva. Cerem nota, îmi alimentez contul Revolut cu niște bani și când dau să plătesc, tranzacție refuzată, fonduri insuficiente. Mă uit în Revolut, top-up-ul avea status pending, cu explicația că cei de la Raiffeisen nu au autorizat plata. Se plătește nota cu cash, iar pe drum spre casă sun iar la Raiffeisen. De această dată îmi răspunde un băiat, îi expun problema cu plata neautorizată de Raiffeisen către Revolut, mă pune un pic pe hold, verifică, iar mai apoi îmi spune că în sistem ultima plată autorizată de Raiffeisen a fost în urme cu câteva ore și că de fapt problema este sigur de la Revolut. Îi mulțumesc și între timp îmi aduc aminte de situația din avion; aceeași poezie ca și cu o zi mai înainte – eram în avion, am dorit să cumpăr ceva și când am dat să plătesc cu cardul, plata a fost refuzată și că dacă nu aș fi avut niște bani cash, aș fi fost în imposibilitate de plată deoarece cardul Revolut nu este acceptat de către WizzAir la plăți prin POS-uri offline.

O dată menționat cuvântul magic, POS offline, cel din call-center mi-a comunicat faptul că plățile offline sunt deactivate ca și măsură de securitate și că trebuie cerut express activarea acestei opțiuni. I-am mulțumit pentru informație și l-am rugat să-mi activeze această opțiune.

Acum nu știu dacă această informație este menționată pe undeva prin vreo anexă de contract, dar în cazul în care nu este, le sugerez celor de la Raiffeisen să o menționeze, iar în cazul în care este menționată, eventual să o facă mult mai vizibilă.

Leave a Comment