Ce este AliExpress?

AliExpress este un magazin online en-detail (cu amănuntul) unde firmele locale din China pot fi contactate de cumpărători internaționali.

Site-ul este deținut și operat de compania mamă Alibaba Group 1 și este în prezent unul dintre cele mai vizitate site-uri din lume. Site-ul în sine a înflorit în furnizarea de produse low-cost, care de obicei se vând în America de Nord sau Europa.

De la lansarea în 2012, site-ul a înregistrat o creștere continuă. Îmbunătățirea din punctul de vedere al experienței utilizatorului, l-au făcut să concureze cu oricare dintre cei mai importanți vânzători de comerț electronic.

În mod surprinzător, Aliexpress este cel mai important retailer online din Rusia și este, de fapt, printre primele 10 site-uri pe care rușii le vizitează. În 2013, poporul rus a cheltuit aproximativ 3 miliarde de dolari pe piața transfrontalieră a comerțului electronic rusesc.

Cu toate că multe dintre produsele de pe portal au o calitate scăzută iar transportul produselor durează între 10 și 60 zile, prețurile ridicol de mici și transportul gratuit au dus la expansiunea celor de la AliExpress.

Aliexpress nu seamănă cu nici un alt comerciant en-detail chinezesc deoarece a deschis piața chineză oamenilor din întreaga lume. Este primul retailer chinez care a reușit să facă acest lucru și, din acest motiv, au reușit să câștige rapid niște profituri astronomice.

Cu abilitatea de a vinde în China, precum și Rusia, SUA și Europa, Aliexpress este unul dintre marii jucători de pe piața online. Pentru a vă da seama la ce nivel a ajuns AliExpress într-o perioada atât de scurtă, în 2016 au înregistrat un profit dublu față de Amazon, iar la nivel de grup, veniturile celor de la eBay și Amazon adunate nu reușesc să egaleze veniturile Alibaba.

Orice căutați, veți găsi cu siguranță pe AliExpress. Cea mai mare parte a vânzătorilor sunt din China, dar asta nu înseamnă că toate produsele sunt de calitate proasta. Au excelenta abilitate de a se plia pe nevoile clientului: foarte ieftin sau de foarte bună calitate. Nu uitați faptul că mai mult de jumatate din producția globală este în China.

Câți oameni cumpără de pe AliExpress?

Chiar dacă AliExpress nu a lansat numere oficiale, estimarea traficului a indicat că AliExpress primește peste 500 de milioane de vizitatori în fiecare lună, lucru de altfel cu adevărat uimitor pentru o platformă eCommerce. Pentru a pune lucrurile în perspectiva Alibaba.com, versiunea business-to-business a AliExpress, aceștia au raportat pe 11 noiembrie 2015 14,32 miliarde de dolari într-o singură zi. Da, aceasta este o singură zi lucrătoare și nu un an.

AliExpress vs. Alibaba

În demonstrația de a discerne care dintre platforme este potrivită pentru nevoia fiecăruia, am comparat un produs pe cele 2 platforme, rezultatele vorbind de la sine.

Ca și produs ales în teste, am ales o cană LEGO, numai bună pentru un cadou. Am găsit această cană atât pe AliExpress cât și pe Alibaba și am comparat prețurile. După cum se poate vedea, cana a fost postată pe AliExpress la un preț de vânzare de 7,83 USD bucata, cantitatea minimă fiind 1 bucată.

AliExpress – Cană LEGO

Bun… acum să vedem diferența de preț între AliExpress și Alibaba.

După cum puteți vedea, prețul a scăzut dramatic însă numărul minim de bucați a crescut la 60. Nu considerați acest preț ca și prețul final. În funcție de magnitudinea comenzii acesta se mai poate negocia.

Alibaba – Cană LEGO

Pentru cei cărora le-a trecut prin cap toate acele insule comerciale din mall-uri cu accesorii telefoane, fidget spinnere, și alte mici accesorii, da, 99% din ei cumpără en-gross de pe Alibaba iar mai apoi le revând la prețuri obscene. O folie de sticlă pentru un smartphone este undeva între câtiva cenți și 2$ iar mai apoi ei le vând între 50 – 200 RON. Să nu credeți că cei de pe OLX le cumpără din alte parte, este aceeași schemă doar ca cei din mall-uri mai platesc și taxe pe la stat.

Nu ați uitat de faptul că Alibaba Group dorea să deschidă un centru logistic în Bulgaria, nu?

Este AliExpress sigur? Cum sunt cumpărătorii protejați?

aliexpress-customer-protection

AliExpress Customer Protection

AliExpress este o platformă ecommerce foarte interesantă și variată însă are aceleași probleme pe care le au și alți retaileri online din Europa sau US; fake-urile și produsele fără licență le poți găsi la orice pas în China, drept urmare și pe AliExpress. Pentru a anula această problemă, cei de la AliExpress au pus în aplicare mai multe soluții pentru a te proteja de fake-uri și scammeri.

  • Produsele branduite nu pot fi postate pe platformă fără dovada înțelegerii comerciale între deținătorul IP al licenței și vânzătorul în speță. Bineînțeles, scăpări sunt și vor fi mereu însă toate acele fake-uri listate cu numele brandului original dispar foarte repede, între o oră și 24 ore, aceștia având o echipă de security dedicată pentru a depista aceste situații
  • Au implementat un sistem de rating al vânzătorilor unde oricare cumpărător poate vedea de când acea entitate comercială vinde pe site, ce rating are și ce feedback-uri a primit de la cumpărători.
  • Din cauza timpului de transport foarte mare, automat orice cumpărător este protejat timp de 60 de zile și își poate recupera banii prin sistem “Open dispute”

Pe scurt, această platformă este ca oricare alta, dar trebuie să fii inteligent atunci când o folosești. Site-ul propriu-zis oferă criptare avansată, iar utilizarea cardurilor de credit este o procedură simplă. Uneori, va trebui să apelați la banca dvs., deoarece toate tranzacțiile se desfășoară în afara Chinei și, în cea mai mare parte, vor apărea ca o posibilă taxă frauduloasă. Aceasta este procedura de operare normală și nu ar trebui să fiți alarmați dacă se întâmplă acest lucru. În ceea ce privește site-ul în sine, rețeaua Alibaba, inclusiv Aliexpress, utilizează Alipay ca sistem de plăți, produs care face parte tot din grupul Alibaba. Acesta a primit numeroase premii pentru inginerie și siguranță pentru consumatori și este, de fapt, unul dintre cei mai de încredere procesatori de plăți din lume.

Majoritatea magazinelor vor accepta cardul de credit sau vor trece prin sistemul Alipay, caz în care veți fi în siguranță. Aliexpress oferă, de asemenea, un sprijin mai mare decât majoritatea comercianților de pe piața nord-americană sau europeană.

Ei știu că sunt deja dezavantajați din cauza faptului că sunt o companie chineză și au muncit din greu pentru a se asigura că experiența lor de utilizare este fenomenală.

Având în vedere acest lucru, ei vor lupta pentru clienți pentru a se asigura că primesc un serviciu uimitor și ca aceștia se simt confortabil în cazul apariției oricăror probleme. Echipele lor nu numai că investighează, ci recuperează fonduri, închid magazinele și se asigură că sunteți mulțumit de răspuns. În cazul meu, am deschis dispută de 3 ori până acum și nu din cauza faptului că produsul nu era conform cu descriera ci din simplul fapt că se depășise termenul de 60 de zile maxim. De fiecare dată am primit banii înapoi chiar dacă în una dintre situații produsul a ajuns într-un final.

Ca orice platformă online, Aliexpress nu este perfectă, dar dacă urmați pașii și aveți încredere în sistem, vă veți bucura de niște mărfuri ieftine, de îndată ce acestea vor fi livrate.

Care este timpul de procesare al comenzii și timpul de livrare?

Timpul de procesare este timpul necesar furnizorului pentru a vă valida plățile, a verifica stocurile și a vă pregăti pachetul pentru livrare. Timpul de procesare al comenzilor variază de la furnizor la furnizor și poate fi oricât între 1 zi și 7 zile.

NOTĂ: Timpul mediu este de obicei în jur de două zile lucrătoare. Dacă ați plasat o comandă Joi seara sau Vineri dimineața, există toate șansele ca procesarea să se prelungească până Marți, săptămâna următoare. Nu uitați că atunci când în România este 08:00 AM în când China este 01:00 PM.

Pașii urmați din momentul în care s-a făcut plata și până cand ajunge pe banda de sortare al companiei de livrări sunt simpli și logici; comanda este primită de vânzător, plata este verificată, produsul este verificat calitativ iar mai apoi ambalat și expediat. Uneori poate dura mai mult, iar acest lucru va fi observat pe site.

Timpul de procesare poate fi prelungit de către vânzător dacă are dificultăți în îndeplinirea termenului limită. Pentru a vedea toate aceste detalii tot ce trebuie să faceți este să dați un simplu click pe “My Orders”  / “Comenzile mele”. Acest lucru ar putea fi din cauză că plata nu a fost verificată la timp, ca urmare a unei sărbători sau a oricărei alte circumstanțe neprevăzute.

Timpul de procesare permite asigurarea calității și lucrurile trebuie făcute într-o manieră promptă și profesională. Acest lucru creează o loialitate continuă între AliExpress și cei 2 clienți ai săi (vânzătorii locali și cumpărătorii)

Cum urmăresc comanda?

Prin AWB, ca de obicei. Acest cod de tracking trebuie vi-l oferă vânzătorul o dată ce comanda a fost procesată și expediată.

NOTĂ: Țineți cont că din momentul în care ați primit notificarea că pachetul a fost trimis, durează 5 zile până când codul AWB vă va prezenta situația concretă a coletului.

Statusul transportului poate fi văzut foarte ușor din secțiunea “My orders” iar apoi în funcție de comanda pentru care vreți să aflați mai multe detalii, click “Track order”.

Alte 2 site-uri pe care puteți urmări comanda sunt următoarele:

Ce este livrarea ePacket?

Programul ePacket este un acord trilateral cu Serviciul Postal al SUA, China Post și Hong Kong Post. Serviciul ePacket ajută comercianții de comerț electronic din Hong Kong și China să ajungă pe piețele de consum din Statele Unite. Soluția de expediere ePacket oferă transport maritim ieftin care include urmărirea și confirmarea livrării prin rețeaua de servicii poștale pentru mărfuri ușoare cu o greutate maximă de 4,4 kg. Acordul ePacket a fost semnat în aprilie 2011.

AliExpress ePacket este una dintre cheile utilizării Aliexpress, în special pentru cei care fac dropshipping și au ca și clienți majoritari piețele din SUA. Este în general cea mai ieftină și cea mai rapidă metodă de transport pentru aceștia.

Beneficii ePacket

Vânzători

  • Comercianții chinezi livrează un pachet de 1lb din China către orice adresă din S.U.A., prin ePacket, pentru mai puțin de 4,00 RON inclusiv. Confirmarea și urmărirea livrării.

Cumpărători

  • Returnarea produsului gratuit
  • Control door-to-door
  • Servicii de vamă
  • Un timp de expediere de 4-9 zile în străinătate
  • Costul incredibil de ieftin de transport pentru obiecte mici

Ce este “Open Dispute”?

Disputa o puteți deschide în multe situații:

  • dacă produsul nu corespunde descrierii (mărime, culoare, material, aspect, etc.)
  • dacă produsul a ajuns stricat, defect
  • dacă produsul a fost livrat prin altă metodă
  • dacă urmează să expire protecția de cumpărare (cele 60 zile)
  • dacă numărul de urmarire este incorect
Dacă ați primit produsul și acesta are o problemă, va trebui să atașați poze, filmulețe, care să demonstreze problema. Puteți alege să păstrați produsul și să vă fie rambursată o parte din sumă sau chiar toată. Există posibilitatea că vânzătorul să vă ceară să returnați produsul. Nu recomand, pentru că te va costa aproximativ 80 lei. Drept urmare, mare atenție când doriți să cumpărați produse care sunt dependente de măsuri (haine, pantofi, etc.). Măsurile chinezești sunt mai mici de obicei cu o mărime față de mărimile europene iar în comparație cu măsurile americane chiar cu 2 mărimi mai mici.
În general, vânzătorii acceptă disputele, de cele mai multe ori încercând să negociaze suma. Din momentul în care deschideți o dispută, vânzătorul are 4 zile să accepte propunerea sau să vină cu o altă propunere. Dacă nu reacționează în 4 zile, disputa se va finaliza în favoarea voastră.
Dacă nu ajungeți la o ințelegere înainte să treacă cele 4 zile, puteți direcționa disputa către Aliexpress. Ulterior, pe baza dovezilor trimise, ei vor lua o decizie în ceea ce privește soluționarea disputei. Odată transferată disputa să nu o închideți. Nu veți mai putea să o deschideți din nou, și se va consideră ca ați renunțat la dispută.
Țineți minte când spuneam că cei de la AliExpress au investit foarte mult în experiența pozitivă a clienților? Atât timp cât disputa nu este absurdă, balanța judecății va fi mereu în favoarea cumpărătorului.
Dacă ați primit produsul și nu corespunde, vă recomand să faceți poze și să deschideți o dispută, cerând înapoi o parte din bani, în funcție de cât de mare e defectul și cât considerați că valorează produsul. Puteți cere o sumă mai mare ca mai apoi să aveți de unde negocia ulterior.

ATENȚIE: Nu abuzați de serviciul “Open Dispute”. Și voi veți primi calificative de la vânzători și e posibil ca la un moment dat să refuze alți vânzători să va expedieze produsele.

Dacă nu ați primit produsul, deschideți disputa cu 4- 5 zile inainte sa expire termenul (cele 60 zile). Cereți rambursare totală. Se poate întâmpla ca poșta chiar să întârzie și să îți ajungă coletul după ce ați luat banii înapoi.

Odată ce ați primit coletul, mergeți pe pagina produsului respectiv și confirmați primirea comenzii; de abia acum banii vor pleca către vânzator. Vi se va solicita imediat sa acordați un feedback. Il puteți completa atunci, sau ulterior, dupa ce testați produsul. Puteți da detalii utile pentru viitorii cumpărători și puteți atașa o poză. Vi se va cere să acordați stele pentru descrierea produsului, pentru comunicarea cu vânzătorul (daca nu ați comunicat prin mesaje, acorda 5 stele; oferiți mai puține dacă i-ați scris mesaje și nu v-a răspuns) și pentru viteza de livrare (dacă ajunge în 4 saptamni, e ok, e în grafic).

Ce alte site-uri mai sunt asemănătoare cu AliExpress?

Focalprice.com – Comerciant online care oferă prețuri uimitoare la produsele electronice de larg consum. Veți găsi orice de la camere DSLR la sisteme de divertisment.

Tomtop.com – Un retailer online care acționează ca distribuitor electronic de pe piața chineză. Ei au un număr mare de produse și oferă servicii de dropshipping și transport gratuit, de oriunde în lume.

Uxcell.com – Retailer online care oferă o varietate de oferte din domeniul electronicii de larg consum. De la mp3 playere la televizoare, ofertele pe care le puteți găsi pe uxcell sunt unele dintre cele mai bune de pe web.

Chinabuye.com – Acest comerciant online oferă telefoane mobile, accesorii pentru telefoane mobile și unele dintre cele mai bune lumini LED din lume. Au câteva tranzacții minunate, iar Single Day este cea mai bună zi de reduceri din an.

Dealextreme.com – Acest comerciant online are o gamă largă de gadget-uri electronice. De la lămpi de birou la carcase de telefon, ofertele acestui comerciant en-detail sunt demne de luat în calcul.

Geartbest.com – Unul dintre cele mai mari magazine din China recunoscute pe plan internațional. Într-un timp atat de scurt au reușit să ajungă în top iar acum îi rasplatesc pe toți cu reduceri foarte bune la o gamă largă de produse.

Notes:

  1. Alibaba – Magazin online en-gross unde firmele locale din China pot fi contactate de cumpărători internaționale

Tags: , , , , ,

ABOUT THE AUTHOR:

Andrei Bădescu | Transition Project Manager @ Stefanini & Owner @ breakfix.ro LinkedIn | Twitter | Profil Facebook

Leave A Response