• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
breakfix.ro

breakfix.ro

bricolaj și tehnologie, aleatoriu

Show Search
Hide Search
  • 🏷️ BUSINESS
  • 💭 EU CRED…
  • 📚 EDU
  • ⚖️ REVIEWS
  • 👥 SOCIAL
  • 📰 ȘTIRI DIVERSE
  • 👨‍💻 TEHNOLOGIE
  • ℹ️ TUTORIALE
🏠 » TUTORIALE » Creare cod / număr EORI – Tot ce trebuie să știi
Cod EORI - Cum se creeaza un cont

Creare cod / număr EORI – Tot ce trebuie să știi

October 24, 2017 Andrei Bădescu 303 Comments

Acest articol poate conține link-uri afiliate. Dacă apreciezi conținutul de pe site, mă poți ajuta cumpărând de pe eMag, Fashion Days, PC Garage, Libris, fără costuri adiționale pentru tine.

UPDATE: 21.11.2019

Cei de la ANAF au făcut se pare un update al aplicației web care facilitează crearea unui cod EORI, update care ușurează extrem de mult pașii care trebuiesc urmați. Drept urmare, vechiul conținut al articolui a fost șters pentru a nu induce oamenii in eroare. Mulțumesc pe această cale lui Mircea care mi-a comunicat acest lucru.

Contents

  • 1 Informații generale EORI
    • 1.1 1. Ce este un număr EORI? 
    • 1.2 2. Scopul introducerii EORI 
    • 1.3 3. Cine este obligat să obţină numărul EORI? 
    • 1.4 4. Cum arată numărul EORI
  • 2 Cum faci un cod EORI

Informații generale EORI

1. Ce este un număr EORI? 

Numărul EORI este un număr unic în Uniunea Europeană, pe care autorităţile vamale sau alte autorităţi desemnate de către statele membre îl atribuie operatorilor economici şi altor persoane interesate, în vederea utilizării acestuia începând cu 1 iulie 2009 la toate operaţiunile vamale derulate de acestea pe întreg teritoriul Uniunii Europene.

2. Scopul introducerii EORI 

Scopul introducerii numărului EORI este atribuirea unui număr de înregistrare și identificare fiecărui operator economic şi, când este cazul, altor persoane, pentru a servi drept referință comună a acestora în relaţiile acestora cu autorităţile vamale de pe întreg teritoriul Uniunii, precum şi pentru schimbul de informaţii între autorităţile vamale şi între autorităţile vamale şi alte autorități.

3. Cine este obligat să obţină numărul EORI? 

Persoanele care sunt obligate să solicite atribuirea unui număr EORI sunt:

  • operatorii economici (persoanele care, în cadrul activităţilor lor profesionale, exercită activităţi reglementate de legislaţia vamală, cum ar fi operaţiunile de import, export, tranzit, depozitare, reprezentare, precum şi operaţiuni prealabile sosirii/plecării mărfurilor care se introduc/scot de pe teritoriul Comunităţii);
  • persoanele, altele decât operatorii economici, care introduc/scot mărfuri în/din Uniunea Europeană.

4. Cum arată numărul EORI

Structura numărului EORI stabilită de către Comisia Europeană este formată dintr-un identificator al statului membru care atribuie numărul (codul de ţară ISO alfa 2, format din două caractere alfabetice), urmat de un identificatorul naţional unic al statului membru (format din maximum 15 caractere alfanumerice).

EXEMPLU: RO1234567890ABCDE 

  • “RO” reprezintă codul de ţară al României 
  • “1234567890ABCD” reprezintă numărul atribuit de către autoritatea vamală din România. 

Cum faci un cod EORI

NOTĂ: Totul se face de acasă, fără a fi nevoie să plătiți o companie terță, de exemplu DHL sau sabian.ro

  1. Accesează secțiunea EORITrader de pe site-ul ANAF.
  2. Urmărește pașii documentați de cei de la ANAF pentru a completa formularul corect.

NOTĂ: Când completezi cererea online va trebui să alegi din lista de birouri vamale pe cel arondat ție și care este de genul D.R.A.O.V. Pentru lista completă, click aici.

EXEMPLU: Dacă stai în Agigea, nu trebuie să faci cererea către Vama din Agigea ci la D.R.A.O.V. Galați. 

Contact birouri ANAF:

– București – 021 599 75 23 – [email protected]

– Brașov – 0268 428 841 – [email protected]

– Cluj-Napoca – 0259 416 317 – [email protected]

– Craiova – 0251 437 455 – [email protected]

– Galați – 0236 461 145 – [email protected]

– Iași – 0232 208 300 – [email protected]

– Ploiești – 0244 593 242 – [email protected]

– Timișoara – 0256 206 593 – [email protected]

ATENȚIE: Când ai început să completezi cererea online, notează-ți pe o hârtie ce număr de ordine ai pe acolo, data, cererea, etc.

3. După confirmarea înregistrarii, se apasă butonul Listare cerere, care va genera cererea în format pdf. Cererea semnată se DEPUNE, împreună cu documentele justificative, la Direcţia Regională Vamală în a căror rază de competenţă teritorială îşi au sediul/sunt stabilite, în cazul persoanelor stabilite în România, sau la direcţia regională vamală în a cărei rază de competenţă teritorială urmează ca solicitantul să desfăşoare activităţile prevăzute la art. 5 alin. (1) lit.b) din Regulamentul delegat (UE) 2015/2.446 în cazul operatorilor economici şi altor persoane care nu sunt stabilite pe teritoriul vamal al Uniunii. Prin excepție, operatorii economici care sunt titulari de carnete TIR depun cererea la biroul vamal de frontieră prin care sunt introduse sau scoase mărfurile pe/de pe teritoriul vamal al Uniunii.

Documente necesare persoanelor stabilite în România:

    • certificatul de înregistrare al operatorului economic eliberat de Oficiul Registrului Comerţului sau documentele de înregistrare
      eliberate de autorităţile cu atribuţii în acest sens;
    • certificatul de înregistrare în scopuri de TVA emis de Ministerul Finanţelor Publice, după caz;
    • documente din care rezultă adresa sediului social sau domiciliului fiscal actual, după caz, în situaţia în care acesta nu corespunde cu cel înscris în certificatul(ele) prezentat(e);
    • cartea de identitate, în cazul persoanelor fizice.

O dată finalizată cererea, cu toate că în documentația celor de la ANAF este menționat faptul că actele se depun la Direcţia Regională Vamală în a căror rază de competenţă teritorială îşi au sediul/sunt stabilite, de-a lungul timpului s-a putut evita drumul la ANAF printr-un singur email către regionala ANAF de care faci parte.

 

 

Articole relaționate:

    • • Lansare magazin digital Xiaomi
      • • Țeapă (scam) pe OLX – II
        • • Poșta Română anunță clienții prin SMS despre coletele din China

Filed Under: TUTORIALE Tagged With: aliexpress, anaf, china, dhl, eori, online, vama

Cine scrie?

Andrei Bădescu | Owner @ breakfix.ro
Social Media: LinkedIn | Twitter | Facebook | Instagram

Previous Post: « Lichidare stoc pachete extracomunitare Poșta Română
Next Post: Oracle Hardware Support se mută în România »

Reader Interactions

Comments

  1. peri says

    September 15, 2020 at 15:39

    Septembrie 2020

    Stie cineva care mai sunt pasii post/cursul pandemiei?

    Am completat cererea pe site la ANAF , listata si apoi semnata.

    In continuare trebuie sa mergem sa le depunem fizic sau functioneaza si prin e-mail la regionala de care facem parte?

    A reusit cineva prin e-mail?

    Mentionez ca am citit nota galbena de la sfarsitul articolului, insa astept de 3 zile lucratoare un raspuns, iar la telefon nu raspunde nimeni. (cel putin la cea din Bucuresti – de pe Timisoara)

    Multumesc!

    Reply
    • Sebastian says

      October 19, 2020 at 14:25

      Salut,
      Eu am trimis un mail cu poza la CI si a cererii semnate la Vama regionala si m-au rezolvat prompt.

      Reply
  2. Monica says

    December 10, 2020 at 22:33

    Salut,
    Am completat cererea, dar la final nu am putut sa o listez, nu m-a lasat sa dau click. Totusi, cand am incercat sa completez din nou, mi-a spus ca sunt deja inregistrata ca utilizator. Ce ar fi de facut next?

    Reply
    • Andrei Bădescu says

      December 11, 2020 at 16:03

      In eventualitatea in care nu te poti cauta dupa nume ulterior, da-le un email celor de la regionala ANAF de care apartii.

      Reply
« Older Comments

Politică de comentarii: Gândește înainte să "vorbești". Șterg orice comentariu fără bun simț și în special care strică chi-ul altora.

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Primary Sidebar

▶️ YOUTUBE

📩 ABONEAZĂ-TE

NOTĂ: Nu fac spam, promit :)

📋 ARTICOLE RECENTE

Lansare magazin online Xiaomi - www.mi-home.ro

Lansare magazin digital Xiaomi

Imprimanta multifunctionala 3in1 Canon Pixma G3411

Review: imprimantă multifuncțională Canon Pixma G3411

Ce este Home Assistant

Smart Home folosind Home Assistant

⭐ ULTIMELE REVIEWURI

Imprimanta multifunctionala 3in1 Canon Pixma G3411

Review: imprimantă multifuncțională Canon Pixma G3411

Tren Aeroport Otopeni Gara de Nord

Am fost cu trenul de la Otopeni la Gara de Nord

Digi RCS RDS TPLink AX10 WiFi6

Review: Router Digi RCS RDS TPLink Archer AX10 WiFi6

📝 ULTIMELE COMENTARII

  • Lansare magazin digital Xiaomi » ȘTIRI DIVERSE » breakfix.ro on Cum a fost lansarea magazinului Xiaomi Mi Store București
  • Lansare magazin digital Xiaomi » ȘTIRI DIVERSE » breakfix.ro on Xiaomi deschide magazin Mi Store în Mega Mall
  • Smart Home folosind Home Assistant » TEHNOLOGIE » breakfix.ro on Lidl lansează o gamă de produse smart home pe protocol ZigBee
  • Francisco on Review: Router Digi RCS RDS TPLink Archer AX10 WiFi6
  • Andrei Bădescu on Am fost cu trenul de la Otopeni la Gara de Nord

Footer

📧 CONTACT

contact [at] breakfix.ro

Social Media: LinkedIn | Twitter | Facebook | Instagram

👊 SUSȚIN

  • audiojudgement.com
  • simplenet.ro
  • noobz.ro
  • itlifeclub.com

⚠️ LEGAL

Creative Commons License
Reproducerea textelor și a imaginilor ce-mi aparțin este posibilă numai în sistem Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Politică de confidențialitate | Politică Cookies

Copyright © 2021 · Genesis Framework · WordPress · Log in